Regulamin

Regulamin

Sklep Internetowy, działający pod adresem internetowym https://stage.intermia.pl/sklep/, jest prowadzony przez Intermia spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Głogówku, adres: ul. Jagiellońska 24, 48-250 Głogówek, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy W Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001092286, numer NIP: 7551942977, numer REGON: 528077264, kapitał zakładowy: 20.000,00 zł.

1. Postanowienia ogólne

1.1. Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:

Użytkownik – podmiot korzystający z Serwisu: Konsument, Przedsiębiorca Indywidualny lub Przedsiębiorca, a także przedstawiciel Przedsiębiorcy, dla którego Przedsiębiorca tworzy Konto. Dostęp do tych zasobów Serwisu, które wymagają zalogowania się, jest możliwy dla Użytkowników, którzy przeszli proces Rejestracji w ramach Serwisu i posiadają aktywne Konto.

Konto – prowadzone na rzecz Użytkownika przez Serwis pod unikalną nazwą (login) konto stanowiące zestaw funkcjonalności, umożliwiające zalogowanie się do niego przez Użytkownika i podejmowanie działań związanych z funkcjonalnościami Serwisu. Co więcej, w ramach Konta gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Serwisu.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, posiadająca dodatkowe uprawnienia, wynikające z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. z dnia 2020.02.21, Dz.U.2020.287 ze zm.).

Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.

Kupujący uprzywilejowany – Kupujący, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.

Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

Newsletter – usługa polegająca na przesyłaniu przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej Użytkownika, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o produktach lub usługach Usługodawcy lub jego partnerów biznesowych.

Regulamin – niniejszy Regulamin Serwisu.

Rejestracja – procedura zakładania Konta w ramach Serwisu.

Sklep – sklep internetowy Intermia spółka z ograniczoną odpoiedzialnością prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://https://stage.intermia.pl/sklep/.

Serwis – odpłatna lub bezpłatna usługa dostępna dla klientów Intermia spółka z ograniczoną odpoiedzialnością wykonywana zdalnie za pomocą narzędzi elektronicznych lub w miejscu zainstalowanego urządzenia/instalacji

Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Użytkownikiem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie,

Kalkulator – narzędzie w Serwisie służące do obliczenia szacunkowego zapotrzebowania budynku na ciepło, chłód, wentylację itp. na podstawie którego dobierane są proponowane urządzenia.

1.2. Niniejszy Regulamin został wprowadzony przez Usługodawcę w celu spełnienia wymogów wskazanych w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.) i stanowi umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawieraną pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą, której przedmiotem jest świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, w szczególności określającym zasady korzystania przez Użytkowników z zasobów Serwisu.

1.3. Niniejszy Regulamin jest dokumentem regulującym prawa i obowiązki Użytkowników oraz Usługodawcy i stanowi wiążącą umowę zawieraną pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikami, korzystającymi ze Sklepu. Założenie Konta w ramach Sklepu lub korzystanie z Usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu, wymaga akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu równoznaczna jest z zawarciem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem.

1.4. Sklep służy między innymi do:

1.4.1. Obliczenia szacunkowego zapotrzebowania budynku na ciepło, chłód, wentylację itp.

1.4.2 .Dobranie odpowiedniego urządzenia grzewczego, chłodzącego, wentylacyjnego, instalacji oraz gotowych zestawów

1.4.3. Zakupu projektu wykonawczego oferowanych przez Serwis

1.4.4. Zakupu urządzeń oraz instalacji wraz z montażem lub do samodzielnego montażu

1.4.5. Zakupu usługi serwisowej

1.4.6. Pozyskiwania finansowania inwestycji oferowanych przez Serwis z programów dotacji bezzwrotnych jak i kredytów

1.4.7. Korzystania do pełnych materiałów technicznych oraz wsparcia technicznego dla osób posiadających aktywne KONTO KLIENTA

1.5. Umowa jest zawierana w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem. Zastrzeżenie właściwości prawa polskiego nie ma zastosowania wobec Użytkowników, wobec których przepisy powszechnie obowiązującego prawa regulują tę kwestię odmiennie.

1.6. Usługodawca wskazuje, że niektóre z postanowień niniejszego Regulaminu przyznają dodatkowe uprawnienia Konsumentom lub Przedsiębiorcom Indywidualnym. Jeżeli w niniejszym Regulaminie wskazano, że określone uprawnienia dotyczą Konsumentów lub Przedsiębiorców Indywidualnych, nie oznacza to, że prawa te przysługują również Użytkownikom, którzy nie są Konsumentami albo Przedsiębiorcami Indywidualnymi.

1.7. Usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz niniejszego Regulaminu jest Intermia spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Głogówku, adres: ul. Jagiellońska 24, 48-250 Głogówek, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy W Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001092286, numer NIP: 7551942977, numer REGON: 528077264, kapitał zakładowy: 20.000,00 zł.

1.8. Szczegółowe dane teleadresowe Usługodawcy są następujące:

1.8.1. Adres Usługodawcy: ul. Jagiellońska 24 , 48-250 Głogówek

1.8.2.Adres e-mail Usługodawcy: biuro@intermia.pl

1.8.3. Numer telefonu Usługodawcy: +48 77 88 79 499

1.9. Użytkownik może porozumiewać się z Usługodawcą za pomocą adresów mailowych i numerów telefonów podanych powyżej. Użytkownik może porozumieć się telefonicznie z Usługodawcą od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00.

1.10. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz przepisu art. 172 ustawy Prawo Telekomunikacyjne w postaci Newslettera. Newsletter polega na przesyłaniu przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej Użytkownika, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o produktach lub usługach Usługodawcy, partnerów Usługodawcy lub innych informacji oraz danych prezentowanych w ramach Sklepu.. Częstotliwość wysyłki Newslettera jak również zakres informacji, które są w nim zawarte, stanowi przedmiot decyzji Usługodawcy. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach Newslettera. Zapis na Newsletter jest dobrowolny.

1.11. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu Cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.

2. Rejestracja Użytkownika

2.1. Rejestracja w ramach Sklepu jest dobrowolna i bezpłatna dla wszystkich Użytkowników.

2.2. Rejestracja w ramach Sklepu wymaga podania danych osobowych Użytkownika, w tym w szczególności adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu, imienia, nazwiska, ewentualnej nazwy Przedsiębiorcy, o ile Konto zakładane jest na rzecz Przedsiębiorcy oraz województwa i powiatu który zamieszkuje / prowadzi działalność Rejestrujący. Podanie przez Użytkownika danych w celu Rejestracji w Serwisie ma charakter dobrowolny, choć może być warunkiem skorzystania z określonych usług w ramach Sklepu. Użytkownik ma prawo do wglądu i poprawiania swoich danych w każdym momencie. Rejestracja Użytkownika wymaga akceptacji postanowień Regulaminu.

2.3. Rejestracja Użytkownika w Sklepie może nastąpić poprzez:

2.3.1. wykorzystanie funkcjonalności formularza służącego do Rejestracji,

2.4. Konto w Sklepie może zostać również stworzone dla Użytkowników przez Usługodawcę

2.5. Użytkownik zarejestrowany uzyskuje dostęp do pełnej funkcjonalności Sklepu po zalogowaniu się do niego, tj. podaniu loginu i hasła. Usługodawca może umożliwić też logowanie innymi metodami, np. za pomocą jednorazowych kodów służących do zalogowania się do Sklepu, które miałyby być przesyłane na adres e-mail lub numer telefonu w formie wiadomości SMS.

2.6. W związku z przeprowadzeniem procesu Rejestracji, tworzone jest indywidualne Konto Użytkownika. Użytkownik zarejestrowany może uzupełnić informacje w ramach Konta o własne dane, przy czym dane te może w każdej chwili zmienić lub usunąć.

2.7. Użytkownik powinien aktualizować dane podane podczas rejestracji Konta w miarę konieczności, za pomocą funkcjonalności zmiany danych, dostępnej w Sklepie.

2.8. Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto w Sklepie. Z jednego konta w Serwisie może korzystać wyłącznie jeden Użytkownik.

2.9. Za poprawność i aktualność danych, w tym danych adresowych podanych podczas Rejestracji, odpowiedzialność w całości ponosi Użytkownik.

3. Korzyści wynikające z posiadania Konta Użytkownika

3.1. Na koncie zalogowanego Użytkownika automatycznie zapisują się utworzone obliczenia, wybrane urządzenia, zestawy urządzeń oraz instalacje.

3.2. Na koncie zalogowanego Użytkownika mogą pojawiać się oferty promocyjne dedykowane

3.3. Użytkownika posiadający aktywne konto użytkownika może otrzymywać specjalne oferty promocyjne na podany przy rejestracji konta adres mailowy

4. Likwidacja Konta Użytkownika

4.1. Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć konto Użytkownika za pomocą funkcjonalności dostępnej w ramach Sklepu lub wysłanie pisemnego (w formie wiadomości e-mail) oświadczenia do Usługodawcy.

4.2. Usługodawca może usunąć konto Użytkownika w przypadku braku logowania przez Użytkownika przez okres minimum 24 miesięcy.

5. Wymogi techniczne

5.1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:- urządzenie z dostępem do Internetu- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

6. Zakupy w sklepie

6.1 Urządzenia oraz instalacje oferowane w Sklepie sprzedawane są wraz z montażem.Klient wybiera wariant montażu na jego podstawie wyświetlana jest cena końcowa.

6.2 Warianty montażu do wyboru w Sklepie:

  • Kompletny montaż instalacji oraz urządzenia
  • Podłączenie urządzenia do istniejącej lub wcześniej przygotowanej instalacji
  • Dodatkowo Kupujący może wybrać opcje dodatkowe do zakupu:
  • Przygotowanie projektu
  • Zdalne konsultacje
  • Przejęcie opieki serwisowej
  • Przejęcie opieki gwarancyjnej

6.2 Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami brutto (8% VAT) (Ustawa o podatku VAT) W przypadku zakupu urządzenia/instalacji z przeznaczeniem innym niż określa Ustawa o podatku VAT, naliczany zostanie VAT w wysokości 23% zgodnie z obowiązującą Ustawą o podatku od towarów i usług. (USTAWA  z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Dz. U. 2004 Nr 54 poz. 535.) 

6.3 Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.

6.4 Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.

6.5 Następnie Kupujący potwierdza zakup zgodny z przepisami spełniającymi warunki zastosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług VAT lub inną, wówczas naliczona zostanie cena z zastosowaniem podstawowej stawki w wysokości 23%. 

6. 7 Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.

6.8 Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.

6.9 Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

7. Płatności

Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:

  • zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy
  • Szybkim przelewem poprzez zewnętrzny system płatności.
  • za pomocą karty płatniczej
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Electronic
  • Maestro
  • Płatności Przelewy 24
  • Płatności PayU

W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 2 Dni roboczych od złożenia zamówienia.

Sprzedawca informuje, że w przypadku metod płatności, w których pole do wprowadzenia danych niezbędnych do zrealizowania płatności pojawia się bezpośrednio po złożeniu zamówienia, opłacenie zamówienia jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.

Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

8. Realizacja zamówienia

8.1 Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.

8.2 W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.

8.3 Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

8.4 Produkty zakupione w Sklepie dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej lub transportem Sprzedającego. 

9. Prawo odstąpienia od umowy

Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  • w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
  • w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.

9.1 Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 1 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

9.2 Kupujący uprzywilejowany może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

9.3 Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

10. Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

10. 1 Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

10. 2 Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

10. 3 Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres:  ul. Jagiellońska 24, 48-250 Głogówek niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

10.4 Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

10.5 Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

10. 11 W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

11. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 9 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:

  • w której towar został wykonany, zmodyfikowany, połączony z innymi elementami zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem Kupującego
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy

12. Reklamacje

12.1 Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.

12.2 Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

12.3 Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w Sklepie.

12.4 Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.

12.5 Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

12. 6 Kupujący uprzywilejowani

12.6.1 W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.

12.6.2 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

12.6.3 Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, Kupujący uprzywilejowany może w każdym przypadku żądać:- wymiany towaru,- naprawy towaru.

12.7 Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:

  • obniżeniu ceny,
  • odstąpieniu od umowyw sytuacji, gdy:
  • sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
  • sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
  • brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
  • brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.12. 7. 1 W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
    12.7.2 Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
    12.7.3 W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt.
    12.7.4 Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.12.8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeńW przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
  • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
  • internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.

 

13. Kupujący inni niż uprzywilejowani  

Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę, że do odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany, związanej z reklamacją, stosuje się postanowienie § 9 ust.

14. Dane osobowe

14.1 Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.

14.2 Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:

  • umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
  • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).14. 3 Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
    14. 4 Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
  • przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
  • na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
  • ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
  • zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
    14.5
    Kupującemu przysługuje prawo żądania:
  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania,
  • usunięcia,
  • ograniczenia przetwarzania,
  • przeniesienia danych do innego administratoraa także prawo:
  • wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).14.5 W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 1 Regulaminu.
    14.7 W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

15. Zastrzeżenia

  • Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  • Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  • Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  • W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  • Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.

16. Załącznik nr 1 do Regulaminu 

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:

Skontaktuj się z nami

Dziękujemy za zainteresowanie ofertą. Jeśli masz pytania, uwagi, czy po prostu chcesz się z nami skontaktować, jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Konto PLN: 10 1020 3714 0000 4102 0463 1166
Konto EURO: PL61 1020 3714 0000 4302 0466 3615

Zostaw namiar - odezwiemy się jak najszybciej

    INTERMIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Głogówku przy ulicy Jagiellońskiej 24, 48-250, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0001092286, posługująca się numerem identyfikacji podatkowej NIP 7551942977 i numerem REGON 528077264.